„ДЕКАМЕРОН” по Джовани Бокачо, в постановката на Диана Добрева и в изпълнение на актьорите от Театър „БЪЛГАРСКА АРМИЯ”
предпремиера – 28.11 (сряда) от 18.00 часа
премиера – 29.11 (четвъртък) от 19.00 часа
„Декамерон” е спектакъл, който отдавна очаквате, но не можете да предвидите.
Не можете да се подготвите за първата си среща с него, защото тя взривява. Разхвърля във въздуха наоколо всички постулати, стереотипи, представи и уговорки.
Стръв, страст, кикот, плът и бяс извиват огнени езици и парят фустите на човешката претенция. Похотта и моралът се увиват в единоборство без изход. Нагонът пропуква възпитанието, докато любовта безпомощно изтича от порцелановото си блюдо право в краката Ви. А Вие не можете да овладеете нито пристъпите на смеха си, нито лудия бяг на мислите си, нито … Нито сетивата, които лакомо ще се облизват за още и още от „Декамерон”, за който не можете да се подготвите предварително.
Това е спектакъл, на който ще се отдадете с широко отворени очи, защото отдавна, отдавна очаквате.
Конструиран върху шест от възможните сто новели в „Декамерон” на Джовани Бокачо, „Декамерон” на Театър „БЪЛГАРСКА АРМИЯ” донякъде напомня играта на петнайсетте младежи, които през 14 век бягайки от чумата и скуката се усамотяват, за да създадат измислено-правдоподобните си истории. Леки и непосредствени изглеждат уменията на Анастасия Ингилизова, Ангел Генов, Антоанета Добрева – Нети, Веселин Анчев, Георги Къркеланов, Гергана Данданова, Екатерина Стоянова, Иван Радоев, Борислава Костадинова (гост), Милен Миланов, Мирослав Косев, Радина Кърджилова, Мимоза Базова, Стефка Янорова и Тигран Торосян да се преобразяват в тях. Изумителни актьори, които разиграват понятията Любов, Морал, Бог, Измама, Ревност, Глупост с добродушието и наивността присъщи на децата без да са деца. Превъплъщават интонациите и дирижират телата си, така умело и майсторски, че държат любопитството будно във всеки миг от историята стара, като света.
Спектакълът е предизвикателен и смел в сценографията и костюмите на Нина Пашова, прелестен в музика на Петя Диманова и изящен в хореографията на Татяна Соколова.
Доколко „Декамерон” в Театър „БЪЛГАРСКА АРМИЯ” е логично продължение в развитието на Диана Добрева? Безспорно, след академичното образование в Софийския университет и Сорбоната, след ролите в театъра и киното, след режисьорските награди – „Аскеер`07” за режисурата на „Медея”, Наградите от Страсбург 2008 и Авиньон 2011 за същия спектакъл, последван от „Макбет” и „Казанова” – „Декамерон” по Джовани Бокачо изглежда естествен. Но истината е, че подобно на всяко културологично събитие, „Декамерон” на Театър „БЪЛГАРСКА АРМИЯ” е плод от срещата, уменията, чувствителността и гениите на създателите си.
Конструиран върху шест от възможните хиляди новели на настоящето
„Декамерон” на Театър „БЪЛГАРСКА АРМИЯ” очаква зрителите си, готов да ги увлече с лекота и непринудено в играта на театър и истина, за да ги върне обратно на чумата и суетата по-устойчиви и по-смислени.